Факультет менеджмента кем работать: перспективы работы и куда пойти учиться на менеджера?

Как стать специалистом в области управления? | Какие предметы на факультете управления?
  • Колледж
  • Бакалавриат
  • Второе высшее
  • Специалитет
  • Магистратура
  • Аспирантура
  • Бизнес-образование
Сведения об образовательной организации
  • Абитуриентам
  • Магистратура
  • Специальности
  • Факультеты
  • Приемная комиссия
  • Образование в Дубае
  • Образование для призывников и военнослужащих
  • Отсрочка от армии
  • Образование для мам
  • Отзывы студентов
  • Выпускники
  • Правила приема
  • Оплата обучения
  • Дополнительное образование
  • Программа лояльности
  • Студентам
  • Расписание
  • Личный кабинет студента
  • Оплата обучения
  • Студенческий клуб
  • Библиотека
  • Интеллектуальное шоу
  • Факультеты
  • Юридический
  • Экономики
  • Управления
  • Рекламы
  • Психологии
  • Бизнеса
  • Информационных технологий
  • Лингвистики
  • Банковского дела
  • Спортивного менеджмента
  • Гостиничного и ресторанного бизнеса
  • Интернет-маркетинга
  • Дизайна
  • Физической культуры
  • Теа
Кем можно работать по специальности «Управление персоналом»: что это за профессия и какое нужно образование

Чем занимаются специалисты по управлению персоналом?Управление персоналом – востребованное сегодня направление обучения. Оно обладает хорошими перспективами. С этим видом деятельности связано множество современных профессий. Каждая из специальностей отличается особенностями, с которыми должен ознакомиться начинающий работник. Большой скачок востребованности этого направления отмечается в течение последних 7 лет. Это объясняется доходностью, популярностью и отличной перспективой.

Специфика профессии

Работа с кадрами – задача не для всех. Тот, кто умеет общаться, обожает анализировать и много думать, стремится к неформатной работе, может претендовать на управление персоналом, как на профессиональную деятельность. Стремления могут быть достигнуты через разнообразные менеджмент направления. Условно деятельность управленца делят на 4 вида:

  1. Диагност (оценка и подбор кадров).
  2. Консультант (оптимальный поиск всевозможных методов решения проблемы).
  3. Тренер-менеджер (повышение эффективности предприятия за счет улучшения компетенции сотрудников).
  4. Администратор (принимает решения, развивающие организацию комплексно).

Профессиональная деятельность, связанная с кадрами, зависит от принципа работы организации и ее специалистов, задействованных в этом процессе. Допускается рассмотрение разных моделей, и среди них наибольшей популярностью пользуются консалтинговые и кадровые агентства. Их специфика работы заключается в грамотном подборе кадров на вакантную должность.

Это интересно: что это за профессия оператор ЭВМ, насколько она востребована?

Управление персоналом подразумевает наличие высоко уровня компетенции и профессионализма. Производственная работа сопряжена с владением несколькими специальностями и специализированным направлением производства.

Обучение по специальности

В университетах можно получить высшее образование по управлению персоналом, квалификация которого проходит при изучении ряда дисциплин и практики.

По программе специальности в университетах преподают следующие дисциплины:

  • В университете можно получить образование по специальности управление персоналом
    экономика труда,
  • экономика организации,
  • психология,
  • стратегия кадровой деятельности,
  • налоги и учет,
  • конфликтология,
  • этика трудовых и межличностных отношений и т. д.

Практика призвана научить вырабатывать навыки решения производственных задач, в число которых входят:

  • анализ трудового рынка, отслеживание его развития и актуальности направлений,
  • создание и воплощение в жизнь кадровой политики,
  • разработка управленческой стратегии,
  • снабжение кадрами предприятия, определение квалификации работников и учет персонала,
  • грамотное передвижение кадров,
  • стажировка, обучение, стимулирование карьерного роста,
  • адаптация новых работников и переориентация,
  • мотивация и контроль внутриштатных отношений,
  • выделение талантливых людей, их деловых качеств,
  • формирование корпоративного духа предприятия и предупреждение конфликтов,
  • умение работать с трудовым законодательством.

Знания, полученные в университете, позволяют претендовать на хорошую должность в крупных корпорациях. Современный рынок труда нуждается в профессиональных людях, умеющих подбирать и стимулировать кадры.

Это интересно: АСУ это что такое? Назначение, характеристика и структурная схема.

Виды HR-специалистов

Диагност

Специалист диагност изучает личное дело и оценивает персонал по специальной методикеЛюди с этой специальностью могут работать в кадровых агентствах и организациях, нуждающихся в потоке сотрудников. Смысл работы заключается в грамотной оценке персонала

на основе психологических способов и проверке личного дела с целью безопасности. Управление кадрами позволяет искать людей во время посещения выставок, изучения сайтов и посещения университетов.

В кадровых агентствах подбирают персонал для различных организаций, а потому обучение управленческому делу позволяет работать там в качестве:

  1. Администратора – специалист управляет поисковым процессом и оценивает качество кадров.
  2. Исполнителя – занимается поиском, диагностированием и проверкой личных дел.

Работа в агентстве подразумевает наличие высшего образования в области психологии. В кадровое агентство часто принимают на работу без опыта, что позволяет хорошо стартовать в качестве кадровика.

Чаще всего подбирают людей, акцентируя внимание на профессиональные способности. Лучше, если человек неплохо знает производство либо имеет опыт работы.

В отдельную группу выделяется head-hunter – этот специалист занимается поиском персонала с образованием, а по сути, переманивает кадры в свою компанию. Эта специальность в России только сейчас набирает обороты популярности. Такой специалист обязан сочетать обширные связи с психологическими особенностями.

Тренер-менеджеры

Эта деятельность подразумевает работу в тренинговой компании, которая способна предложить программы по обучению, а именно продажные, управленческие, обучающие тренинги перспективных профессионалов.

Для работы в тренинговых компаниях требуется опыт по обучениюВ таких компаниях могут работать все, кто имеет способность разрабатывать и воплощать в жизнь программы. Иным путем карьерного роста считается серьезное обучение в университете. Неплохо, если имеется опыт работы. Те, кто обучает продажам, нередко обладают навыками торговли. Идеальным к формированию команды считается человек, собравший собственную команду сам.

Тренер обязан сочетать в себе умения общаться, быстро диагностировать ситуацию, мыслить творчески и изучать особенности кадровых групп.

Консультанты

В первую очередь эти люди умеют преподносить новые знания людям. Важным качеством специальности по управлению кадрами является отсутствие ограниченности мышления. Консультантам необходимо проходить обучение по психологии и экономике, а также знать специфичность российского маркетинга и методики просчета рисков.

Для получения места работы в консалтинговой фирме требуется наличие тренерского опыта и образование в сфере экономики и консультирования

. Спрос на таких профессионалов в России пока невелик, поскольку не все знают, что работа высокооплачиваемая и сложная. На сегодняшний день у нас в стране только начинает формироваться спрос на консультирование.

Большинство предприятий вводят в штат должность специалиста по корпоративной культуре. Эти люди отвечают за управление фирмой, методы рекламы и соблюдение традиций. Работа предполагает наличие умений связывать различные события в единое целое, объяснять людям причины трудностей в компании и находить решения для любых проблем.

Администраторы

Администратор выполняет различные функции и может вырасти до руководителяЭта должность часто подразумевает объединение предыдущих специальностей. Одним из методов стать руководителем по управлению персоналом считается прохождение пути от младшего специалиста до начальника. Директор по кадрам и начальник отдела персонала обязательно взаимодействуют с менеджерами иных подразделений по основным направлениям работы предприятия. Нередко эти управленцы «вырастают» до заместителя руководства фирмы, а потому администраторами становятся те, кто знают само производство и специализируется на управлении кадрами.

В большинстве факультетов государственного управления и права введена специализация, направленная на подготовку администраторов.

Основные принципы

Описание деятельности кадрового управленца предполагает наличие склонности к междисциплинарным знаниям. Профессиональный человек обязан обладать знаниями и технологиями, относящимися к следующим областям:

  • психологии (поведение и мотивация),
  • праву (знание Трудового Кодекса, практика составления договоров и ведения документации),
  • социологии организации (методика социологических исследований, особенности развития предприятия),
  • экономике (финансовое развитие организации и маркетинг).

Что должен знать специалист?

При получении профессии управления персоналом, «кем работать» — вопрос, который остро встает перед выпускником. Для начала следует разобраться, какими знаниями обязан обладать профессиональный человек.

Работать с правильной речью – главное, что требуется от сотрудника. Кроме того, он должен доступно и четко излагать информацию и результаты проведенных анализов. Отчеты и характеристики изучают сотрудники и руководство, иногда далекие от социологии и психологии. Кадровику необходимо писать таким образом, чтобы читающие понимали смысл его слов.

Для специалиста важно стремление к постоянному развитию в своей области

Еще одним требованием к специалисту считается интерес и стремление к профессиональному развитию в своей деятельности. Ключевым направлением внимания кадровиков становится понимание сильных и слабых сторон человека. Если человека привлекает теория и практика с человеческими ресурсами, обучение по данной специальности точно ему подходит.

Перспективы управления персоналом весьма радужные, а потому образование в этой области стало актуальным.

Повышение квалификации для управленцев

В профильных заведениях проводится обучение и повышение квалификации разных специалистов. Как правило, курсы краткосрочные. Учебный процесс бывает стационарным, вечерним либо заочным. Популярными стали профильные семинары, затрагивающие вопросы управления кадрами и новое законодательство.

Немаловажным моментом при квалификационном повышении считается изучение периодической литературы и участие в современных конференциях.

Факультет Менеджмент организации (специальность) | Московский Университет имени С.Ю.Витте

Специальность Менеджмент организации дает возможность студентам получить обширные экономические теоретические и практические знания, чтобы в дальнейшем быть готовыми к исполнению функций, которые выделяются в соответствии с назначением менеджера и его местом в системе управления: управленческой, организационной, экономической, планово-финансовой, маркетинговой, информационно-аналитической, проектно-исследовательской, диагностической, инновационной, методической, консультационной, образовательной и др.

Менеджеры одинаково хорошо разбираются в экономической и практической деятельности компании, финансовой политике, корпоративной структуре, внутренних и внешних процессах жизнедеятельности предприятия. В спектре умений менеджера – создание эффективных схем функционирования процессов в рамках его компетенции, организация и контроль работы подразделений и так далее.

Подобные знания и навыки выпускников данной специальности позволяют им претендовать на престижную работу в серьезных организациях. Выпускники специальности «Менеджмент организации» успешно работают на руководящих должностях в государственных, негосударственных коммерческих учреждениях, в различных объединениях, концернах, холдингах, корпорациях, в системе Министерства по налогам и сборам; в таможенной службе; подразделениях МВД по борьбе с экономическими преступлениями; аудиторских, консалтинговых фирмах; инвестиционных и коммерческих компаниях. 

Менеджеры пользуются стабильным спросом на рынке труда, имея хорошие перспективы дальнейшего профессионального и карьерного роста.

Возможности трудоустройства для данных специалистов весьма обширны: они могут реализовать себя как эффективные управленцы большим, средним и малым предпринимательством, в туристическом и гостиничном бизнесе, управлять различными проектами в соответствии с тенденциями социально-экономического развития. Система туристических услуг на сегодняшний день — одна из наиболее стремительно развивающихся, что требует качественной подготовки специалистов для работы в таких условиях. Гостиничная индустрия также нуждается в грамотных кадрах своей области.

Менеджер гостиничного бизнеса должен обладать коммуникативными свойствами характера, уметь оперативно и безошибочно принимать решения, так как разовая ошибка одного неграмотного специалиста ставит под угрозу репутацию всей организации в целом.

Большие возможности открывает сфера бизнеса менеджерам по продажам, полученные знания позволяют им проводить исследования и организовывать деятельность по продвижению товаров и услуг на рынке. Знания, полученные в процессе обучения, предоставляют возможность выпускникам самостоятельно заниматься хозяйственной деятельностью с целью получения прибыли и достичь успехов в частном предпринимательстве.

Другое перспективное направление для менеджеров-управленцев – это проектное управление. В настоящее время управление проектами является одним из самых эффективных методов динамичного развития предприятий и организаций любой формы собственности.

Интереснейшая практика по специальности позволит каждому утвердиться в своей любви к выбранной специальности, отточить обретенные навыки и знания. За время учебы вы познакомитесь с компаниями, с работодателями, с интересными людьми – все это даст возможность найти себе «свою» фирму, где бы хотелось пройти практику и работать после университета. За 5 лет обучения в атмосфере не только серьезной научной работы, но и замечательного студенческого времяпрепровождения (новые друзья, клубы по интересам, конкурсы, КВН и т.п.) каждый обязательно найдет себя в избранной профессии!

Будущая профессия — Образовательная программа «Управление бизнесом» — Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»

Управление бизнесом – профессиональная деятельность, включающая широкий круг задач: от постановки целей деловой организации и выбора путей ее достижения до обеспечения необходимой мотивации сотрудников, учета, анализа и оценки результатов. Этим занимаются как руководители, у которых есть подчиненные, так и сотрудники (специалисты) подразделений аппарата управления компанией – отделов маркетинга, сбыта, персонала, стратегического развития и т.д. Тот, кто видит себя в будущем руководителем  проектов, организаций в самых разных областях деятельности, кто планирует создать собственное дело ,а так же будет заниматься управлением.

Управленческая деятельность  требует таланта и практики, но систематическое образование в области управления  развивает способности и создает хорошую основу для осмысления получаемого в ходе работы в организации опыта. Получить такое образование самостоятельно по книжкам невозможно: требуются академический наставник и групповая проектная работа.

Значение базового университетского образования в области управления для развития способности человека руководить другими людьми можно сравнить со значением изучения иностранного языка в средней школе. Известно, что те, кто по разным причинам на школьной скамье не выучили иностранный язык, затем на всю жизнь оказываются в роли догоняющих по отношению к коллегам, получившим хорошую школьную языковую подготовку. Также и в управлении бизнесом. Если у человека есть фундаментальные знания, последующий практический опыт нанизывается на эту основу, лучше усваивается, глубже анализируется. Именно поэтому обучение на образовательных программах направления «Менеджмент» способствует формированию фундаментального преимущества перед теми, кто осваивает руководство бизнесом и людьми в бизнесе исключительно эмпирическим путем, методом проб и ошибок.

Выпускники ОП «Управление бизнесом» осваивают широкий спектр компетенций в различных функциональных областях управления, что позволяет им в дальнейшем строить свою карьеру, двигаясь как по организационной вертикали, так и горизонтали, периодически меняя направления деятельности (получая опыт работы в отделе продаж, в маркетинге, в производстве, службе стратегического планирования и т.д.). Это, как показывает мировой опыт, одна из наиболее эффективных моделей формирования компетенций управленцев высшей квалификации.

В то же время образовательная программа не ставит целью подготовить на выходе 21-летних «капитанов» российского бизнеса. После окончания бакалавриата выпускники, чаще всего, становятся специалистами аппарата управления российских и международных компаний, организуют собственный (малый) бизнес. В числе выпускников факультета бизнеса и менеджмента есть те, кто, поработав несколько лет специалистом, заняли руководящие должности. Целеустремленность и высокие лидерские качества, необходимые современному управленцу, также прививаются и развиваются в высококонкурентной студенческой среде Вышки.

90000 Faculty Information 90001 90002 Work for a University that Cares 90003 90004 Make a difference in a student’s life. Many of our students serve our country, both in the military and public sector. Most have full-time careers and families. Share your knowledge, passions, and experience and help our students grow, work, and learn. Our teaching excellence, commitment to our students, and faculty support, are all at the top of our list. For the second year in a row, the university was recognized as Top-Five Value Choice in the 2017 Washington Monthly College Rankings.At APUS we have a commitment to our local community and green initiatives. APUS renovated and remodeled numerous buildings on our Campus in Charles Town, WV several of which are LEED certified. APUS donated cutting-edge meteorology systems from WeatherSTEM to three local schools helping them grow, work, and learn. 90005 90004 100% online, courses start monthly and are offered in 8- and 16-week formats. Faculty members connect to our virtual campus and Sakai Learning Management System remotely from their home location.90005 90004 Undergraduate Instructors must hold a minimum of a master’s degree from a regionally accredited institution, or a master’s degree with a minimum of 18 semester hours in the discipline they wish to teach. Other requirements may apply. Graduate level faculty must hold a terminal (doctoral) degree in the respective discipline. 90005 90010 Part-time Faculty Benefits: 90011 90012 90013 Flexible Work Hours 90014 90013 Paid Sick Leave 90014 90013 Retirement Savings Plan (401K) with Employer Match and Immediate Vesting 90014 90013 Employee Stock Purchase Plan (ESPP) 90014 90013 Employee Assistance Program 90014 90013 Discounted Tuition 90014 90013 Professional Development Opportunities 90014 90013 Part Time Employee Benefits Guide 90014 90029 90010 Full-time Faculty Benefits: 90011 90012 90013 Paid Vacation 90014 90013 Ten (10) Paid Holidays 90014 90013 Paid Sick Leave 90014 90013 Flexible work hours 90014 90013 Retirement Savings Plan (401K) with Employer Match and Immediate Vesting 90014 90013 Employee Stock Purchase Plan (ESPP) 90014 90013 Discounted Tuition 90014 90013 Professional Development Opportunities 90014 90013 Group Medical Insurance 90014 90013 Group Dental Insurance 90014 90013 Group Vision Insurance 90014 90013 Company Paid & Voluntary Life Insurance 90014 90013 Company P aid Disability Insurance (Short and Long-Term) 90014 90013 Company Paid Accidental Death & Dismemberment Insurance 90014 90013 Voluntary Life Insurance for Employees, Spouses, and Children 90014 90013 Employee Assistance Program 90014 90013 Aflac 90014 90013 Nationwide Pet Insurance 90014 90013 Hyatt Legal 90014 90013 Medical Flexible Spending Account 90014 90013 Dependent Care Spending Account 90014 90013 Universal Life Policies with Long Term CareRider 90014 90013 Full Time Employee Benefits Guide 90014 90029 90002 90003 90002 Faculty FAQs 90003 90010 Application Process 90011 90004 90087 How soon after I apply will my application be reviewed ? 90088 90089 Your application will be reviewed within approximately two to four weeks of receipt.If further information is requested, or when a decision has been rendered, a representative from American Public University System (APUS) will reach out to you. In the meantime, you are welcome to contact us at [email protected] with any questions or concerns you may have. 90005 90004 90087 How do I update my application presence (User Profile)? 90088 90089 When you originally apply, you will be asked to create a presence with a username (email address) and password. To update your presence, or apply for a new position of interest, you may log into your presence on the APUS Career Portal.90005 90004 90087 How often do faculty positions become available? 90088 90089 We update the Career Portal frequently with new positions, so please check back often. 90005 90010 Qualifications and Equipment 90011 90004 90087 What are the qualifications I need to possess to be considered for a faculty position? 90088 90089 Undergraduate instructors must hold a minimum of a master’s degree from a regionally accredited institution, with a minimum of 18 semester hours in the discipline they wish to teach.Field experience and other requirements may apply. Graduate level faculty must hold a terminal degree in the respective discipline. Job descriptions will list educational and background requirements. 90005 90004 90087 What type of software or equipment will I need to teach at APUS? 90088 90089 All faculty members must maintain necessary utilities, equipment, and services including without limitation the following: computer, electrical, telephone, and high-speed internet. The faculty member shall be responsible for all costs associated with these utilities and services.Furthermore, the faculty member shall be responsible for providing all furnishings at the work site. APUS shall not be responsible for any other operating costs, utility costs, home maintenance, property or liability insurance or other expenses associated with the work site. APUS shall not be responsible for any damages to the employee’s property that may result from the telecommuting relationship. For technical requirements, please click the following link: https://catalog.apus.edu/graduate/about-apus/policies/technology-requirements/ 90005 90010 Onboarding and Training 90011 90004 90087 How do I learn more about APUS? 90088 90089 Visit American Public University System, and its two institutions, American Public University and American Military University.90005 90004 90087 How long does the faculty hiring process take? 90088 90089 On average the faculty hiring process takes approximately four to six months from application to hired status. This includes the time for review of application, faculty candidate training, submission of official transcripts, etc. 90005 90004 90087 Will I receive training? 90088 90089 All faculty candidates participate in an asynchronous two week, unpaid, online training course. The course covers the history of American Public University System (APUS), an introduction to Sakai our learning management system (LMS) platform, tips and tools for setting up your classroom, policies for teaching at APUS, and a chance to meet and network with other faculty candidates.The course typically requires five hours of participation per week. 90005 90004 90087 Will I be required to submit official transcripts? 90088 90089 All faculty candidates are required to submit official transcripts for all graduate level degrees and / or coursework, delivered directly from their alma mater (s) to APUS Faculty Hiring Department. 90005 90004 90087 Will I be required to obtain a foreign transcript evaluation for my foreign degree (s)? 90088 90089 All faculty candidates selected to proceed in the hiring process with conferred degrees from foreign institution (s) will require a course-by-course evaluation completed by a National Association of Credential Evaluation Services (NACES) approved agency (e.g. World Education Services). All charges associated with official transcripts and foreign transcript evaluations are the responsibility of the candidate and are not reimbursed by APUS. 90005 90004 90087 Will I be required to shadow a current course? 90088 90089 Most schools and / or programs will require new faculty members to participate in faculty shadowing prior to being assigned a task order of their own. This is for the benefit of the new faculty member, as well as the students. 90005 90010 What to Expect as a Faculty Member 90011 90004 90087 How much do APUS faculty members get paid? 90088 90089 Part-time faculty members are compensated in two increments: initial and final pay totaling $ 130 per undergraduate student and $ 150 per graduate student.Full-time faculty are salaried employees. 90005 90004 90087 How many students will I teach per year? 90088 90089 Part-time faculty members may teach a maximum of 250 annual registrations in a calendar year. No minimum number of registrations, classes, sections, or unique courses are promised to part-time faculty. Full-time faculty members teach an average of 450 students each year, with a minimum of 400 students and a maximum of 600 annual registrations per calendar year. Teaching load is defined in each full-time faculty member’s work plan objective for the respective calendar year.Class sizes average 15 students, with a 25 student maximum. 90005 90004 90087 How are courses delivered to the students? 90088 90089 100% of courses taught are in an online / remote, asynchronous format using Sakai as the Learning Management System (LMS). 90005 90004 90087 Does APUS have a traditional semester calendar? 90088 90089 We have a rolling academic year that is different from traditional institutions, which typically operate on an academic year normally defined by fall and spring semesters.At APUS, courses start each month and are offered in 8- and 16-week formats. Students may take a combination of 8- and 16-week classes and may overlap class starts to fit their individual schedules. 90005 90004 90087 What duties can I expect as an APUS faculty member? 90088 90089 Faculty are expected to set up their classroom within the LMS two weeks prior to the course start date. Instructors organize the syllabus, facilitate weekly discussions and student participation using discussion boards, grade all exams and assignments within five days of the due date, and respond to all student emails within 48 hours.Typically, part-time faculty members do not engage in course development work; however, in limited opportunities for course development work may exist on an as needed basis. 90005 90004 90087 How many hours per week will I need to devote to part-time teaching? 90088 90089 Faculty members are required to be actively engaged in the classroom at least every other day, including one (1) day on the weekend. Part-time faculty members may teach up to, but not exceed 250 annual registrations in a calendar year.No minimum number of registrations, classes, sections, or unique course (s) are promised to part-time faculty. 90005 90004 90087 What duties can I expect as a full-time faculty member? 90088 90089 Full-time faculties are expected to participate in faculty meetings and consider APUS their primary employer. Full-time faculty members are directly involved with curriculum and course development, student advising, scholarship, and / or administrative tasks associated with their programs of study, including additional responsibilities that support our mission, vision, and core values ​​assigned by their School Dean or Director (s).90005 90004 90087 How many unique courses will I teach each year? 90088 90089 All faculty members, regardless of status, will teach no more than a maximum of ten (10) unique course subjects in a given calendar year. 90005 90004 90087 Are faculty required to participate in professional development workshops? 90088 90089 Full-time faculty members are required to complete at least two professional development workshops and part-time faculty are required to complete at least one professional development workshop.Workshops are offered through our Center for Teaching and Learning and are designed to improve teaching excellence (philosophy, methods, and skills). In addition to Sakai resources, the CTL also provides faculty workshops throughout the year in everything from teaching pedagogy to dynamic tools in the classroom. 90005 90004 90087 How is my work as a faculty member assessed by APUS and my Director (s)? 90088 90089 Faculty members are assessed on teaching excellence, academic integrity, accountability, dependability, time management, Community of Inquiry (COI) framework, end of course survey, and other variables that support our mission, vision, and core values.90005 90004 90087 Who is the typical student? 90088 90089 Approximately 75% of APUS students are active or reserve component military personnel. The civilian students include teachers, government employees, government contractors and law enforcement officials. 87% of APUS students are adult continuing education learners who hold full-time positions within their profession. Currently, there is a 61/33 ratio of male to female students, and the average student age is 33 years old. 90005.90000 Frequently Asked Questions | Desautels Faculty of Management 90001 90002 Admissions 90003 90004 Which quantitative skills are necessary for the MMF program? 90005 90006 While the MMF is not a mathematical finance program, students should have an aptitude for quantitative methods. 90007 90004 Do I need to have an undergraduate degree in Finance? 90005 90006 An undergraduate degree in Finance is not a requirement. The program is designed for students who want to start in finance and have the necessary quantitative skills.Students with undergraduate degrees in economics, sciences, and engineering are encouraged to apply. 90007 90004 Do I need work experience? 90005 90006 No prior work experience is required for this program. 90007 90004 Do you accept GMAT or GRE scores? 90005 90006 Yes we accept both scores. Please use the following institutional codes: GMAT: 58H-MN-66, GRE: 0935 90007 90004 Is there a minimum score for GMAT or GRE? 90005 90006 There is no minimum requirement. We will consider the GPA, GRE / GMAT scores and your coursework to determine your ability to handle the quantitative nature of the curriculum.In addition, your resume, essay, and letters of recommendation will also influence the decision of the admissions committee. 90007 90004 What are the application deadlines? 90005 90006 The final deadline is January 15, 2021 for international students and March 15, 2021 for Canadian citizens and permanent residents. 90007 90004 Is TOEFL or IELTS required? 90005 90006 For candidates whose mother tongue is not English and who have not completed their degree in an English speaking country, the TOEFL or IELTS is required.The McGill Institution code is 0935. 90007 90004 What is the admission process? 90005 90006 Read the admission process, 90035 MMF Checklist and submit your application on uApply. We will review complete applications on a rolling basis after the first deadline of October 15, 2020. Selected students will then be invited for an interview. After the interview, the admission committee will make the final decisions. 90007 90004 Who should I ask for references? 90005 90006 We recommend you get references from people who know your strengths and competencies.The references could be academic references or professional references. 90007 90004 Is there an interview required for the application? 90005 90006 Yes, selected students will be called for a phone, Skype or in-person interview. 90007 90004 If I am admitted, when do I have to respond? 90005 90006 You will have two weeks to accept the offer and pay non-refundable deposit of C $ 5,000. 90007 90004 If I am admitted, can I defer my admission? 90005 90006 Under exceptional circumstances, an applicant may defer his / her acceptance for a period no longer than one year.To apply for a deferral, the student must do so in writing, explaining the reasons for the deferral. In order to secure a space for the following year, a deferral fee is required. 90007 90006 All international students are required to secure the CAQ and study permit prior to starting the MMF program. Learn more 90007 90002 Program 90003 90004 What is the length of the Masters of Management in Finance (MMF)? 90005 90006 The full-time McGill MMF program is a 45-credit program that is completed over the course of one year.90007 90004 Is there an accelerated option in the MMF program for those who have prior background in finance? 90005 90006 No, there is no accelerated option. However, we will look into it on case-by-case basis for students with prior education or professional experience in finance. 90007 90004 What is unique about the McGill MMF Program? 90005 90006 The McGill MMF program gives you the opportunity to put theory into practice. Throughout the program, you will work as an analyst with Desautels Capital Management Inc., A student-run registered investment firm with over $ 5 million assets under management. 90007 90004 Does the MMF program help with the preparation for CFA? 90005 90006 The MMF program covers many topics that are required for CFA, but it is not a CFA preparatory program. 90007 90004 Is there an internship or thesis? 90005 90006 There is no internship but you work as an analyst at Desautels Capital Management throughout the program. There is an Integrative Finance Project for the last semester.90007 90002 Desautels Capital Management (DCM) 90003 90004 What is Desautels Capital Management Inc. (DCM)? 90005 90006 Desautels Capital Management is Canada’s first university-owned, student-run registered investment management firm. Established in 2009 Desautels Capital Management offers students in the Honors Investment Management (HIM) and Masters of Management in Finance (MMF) program meaningful and realistic experience in the industry. All students enrolled in these programs work for the company, managing different funds with $ 5 million in assets under management.90007 90004 How is DCM different from other university-run funds? 90005 90006 Desautels Capital Management is a real investment company, licensed and regulated with its independent board of directors. It is 100% owned by McGill and manages the money of external accredited investors. 90007 90004 Do I get paid for working as an analyst at DCM? 90005 90006 No there is no monetary compensation for working as an analyst. DCM is an integral part of the curriculum in which students gain hands-on experience at managing external investors ‘money.90007 90004 How many hours would I be working for the DCM? 90005 90006 15 — 20 hours per week 90007 90002 Career Outlook 90003 90004 What type of career resources are available to the MMF students? 90005 90006 Career Services at the Soutar Career Centre would work with the students from Day 1 to prepare them for the job market. They would provide workshops such as resume and cover letter writing, one on one mock interviews, and networking events amongst others. 90007 90004 I am an international student, am I eligible to apply for a work permit after the course? 90005 90006 Immigration Canada allows international students to obtain a work permit equivalent to the length of the study program, up to a maximum of three years.Please visit their website for more details. 90007 90002 Tuition & Financial Aid 90003 90004 How much does the program cost? 90005 90006 The tuition is C $ 52,470. Read more about other university fees and living expenses. 90007 90004 When are the fees due? 90005 90006 You have to pay a deposit of C $ 5,000 when you accept the offer. The tuition is due only after the student has registered for courses. 90007 90004 Are scholarships or financial aid available? 90005 90006 Yes, if you are one of our most outstanding candidates, you can be awarded one of our growing portfolio of scholarships.Specifically, MMF students are granted Desautels MMF Entrance Awards and other donor supported awards based on their academic merit and leadership skills. Every student is considered for these awards upon acceptance to the program. 90007 90004 I was awarded an entrance award / fellowship from the Desautels Faculty of Management, when will I receive the funds? 90005 90006 For students who have received an award / fellowship, the funds are transferred to their student account partly by the end of August and the rest by end of January.90007.90000 PhD — Rotman School of Management 90001 90002 90003 Doctoral Program in Management at the University of Toronto 90004 90005 90006 90007 90008 PhD PROGRAM — APPLICATIONS FOR SEPTEMBER 2020 ARE CLOSED. 90009 90006 The PhD in Management is a challenging 5 year program which features course-work, cutting edge research training, and close working relationships with some of the best management academics in the world.The success of our program is evidenced in the impressive careers of our graduates. 90007 90006 90007 90006 PhD students work closely with faculty in our research-led culture which emphasizes rigor, creativity and innovation. The PhD curriculum is carefully designed to support students as publishing scholars as early as possible in their doctoral studies and we have a terrific track record of 90003 placements 90004 in leading business schools. Our program is divided into 7 distinct streams of research: 90003 Accounting 90004 90003, Economic Analysis and Policy 90004 90003, 90004 90003 Finance 90004 90003, 90004 90003 Marketing 90004 90003, 90004 90003 90003 Operations Management and Statistics, 90004 90004 90035 90003 Organizational Behaviour and Human Resource Management 90004 90003, and 90004 90003 Strategic Management 90004 90003.90004 90007 90006 Questions? We Have Answers ResearchWhat’s Happening PhD Courses @ Rotman 90007 90002 90003 Exceptional Students, Incredible Learning 90004 90005 90006 The Rotman School is ranked tenth in the world by the Financial Times for its faculty and research. PhD students at Rotman enjoy an academic culture of collaboration and research excellence.Our doctoral program is delivered in seven streams that reflect the organization of the school as a whole: 90007 90006 PhD students at Rotman study in small classes and form close working relationships with faculty. Take a moment to get to know our program requirements. If you are a strong candidate with an appetite for academic excellence, we encourage you to contact us to learn more about the Rotman PhD. 90007 90006 Academics at RotmanLearn More Research at RotmanSee What’s Happening 90007 90002 90003 Your Research Career Begins Here 90004 90005 90006 The Rotman PhD is for ambitious scholars who plan to teach and research at some of the world’s top business schools.If you are looking to study with leading faculty, publish in noted academic journals, and build a global network of like-minded scholars, the Rotman PhD program is for you. Our goal is to prepare our PhD students for exceptional careers in the field of management, and all aspects of the doctoral program are developed with your professional goals in mind. Find out how the Rotman School at the University of Toronto has been the launching pad for many stellar academic careers. 90007 90006 CareersLearn More Rotman PhDson the Market Research at RotmanSee What’s Happening 90007 90002 90003 Imagine Yourself at Rotman 90004 90005 90006 Are you a promising scholar driven to achieve success in your studies? At Rotman we believe that your success is fueled by support that extends well beyond scholarship.Your ability to achieve both during the program and after graduation depends on strong networks with faculty and your peers. We aim to give you the tools you need to complete your program while achieving a balanced life outside of the classroom. Explore these pages to relevant resources. 90007 90006 Student LifeLearn More Research at RotmanSee What’s Happening 90007 90006 90007 90002 90003 Start Planning Your Application Today 90004 90005 90006 Each year, the Rotman PhD program at the University of Toronto selects a small number of outstanding candidates who will go on to make significant contributions to management research and education.The admission selection process is highly competitive: on average only 15-20 doctoral students are admitted from a pool of 400-500 applicants. 90007 90006 The faculty admission teams in each area look for excellent academic records that include strong backgrounds in relevant disciplines and / or previous work experience related to the intended area of ​​concentration. Attention is also paid to test scores, letters of reference, and to the applicants ‘own written descriptions of their backgrounds, interests, and career goals.Explore these pages to learn about Rotman’s highly competitive application process. 90007 90006 Getting InLearn More 90007 .90000 PhD Program in Management | Desautels Faculty of Management 90001 90002 Building excellence 90003 90004 The Desautels Faculty of Management at McGill, renowned world-wide for cutting edge research, offers a 90005 PhD Program in Management 90006 where outstanding students conduct fundamental research at the frontiers of management knowledge and practice. 90007 90004 With the collaboration of faculty and industry leaders, the program prepares students to become autonomous researchers, whose teaching, publications and consulting activities contribute to leading universities and organizations around the world.90007 90004 90011 Video of Join the Desautels PhD Family! 90012 90007 90004 The Desautels PhD program participates in a joint doctoral program that brings together the four leading Montreal universities (HEC-Montreal, Concordia, UQAM, and McGill). As a result, students gain access to the rich doctoral offerings from other universities and are expected to include professors from other universities on their committees. 90007 90002 Areas of specialization 90003 90004 Before entering the PhD Program in Management at Desautels, students must select an area of ​​specialization from one of the following or from a combination thereof: 90007 90020 Accounting 90021 90004 90023 90007 90004 90005 Addressing issues related to the use of accounting information and the effect of regulations and changes.90006 90007 90004 The PhD specialization in Accounting focuses on issues related to the use of accounting information by various users (i.e., investors, financial analysts), the effect of regulations and of changes in accounting practices and theory. These include financial reporting and disclosure, management accounting and control systems, and auditing. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Finance 90021 90004 90039 90007 90004 90005 Addressing current issues confronting organizations and investors operating in today’s rapidly changing financial environment.90006 90007 90004 The PhD specialization in Finance prepares students for research-oriented academic careers. While students from all backgrounds are encouraged to apply, the typical student holds an undergraduate or a master degree in economics, finance, mathematics, statistics, computer science, engineering or physics. All admitted students will receive funding of at least $ 20,000 per year for a four year period. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Information Systems 90021 90004 90055 90007 90004 90005 Analyzing the processes and consequences of adoption, implementation, and changes associated with information technology.90006 90007 90004 The objectives of the PhD specialization in Information Systems (IS) are to promote theoretical and applied research on topics related to information systems practice with a combined focus on scientific rigour and relevance. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Marketing 90021 90004 90071 90007 90004 90005 Evaluating the impact of marketing strategies and tactics on consumers, brands, firms, and competition. 90006 90007 90004 The PhD specialization in Marketing is concerned with the behavior of consumers, competitors and intermediaries, and the outcomes of their decisions as they relate to the performance of firms and brands.An interdisciplinary field, marketing relies considerably on fields such as psychology, economics, statistics and sociology to develop theory and methodology. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Operations Management 90021 90004 90087 90007 90004 90005 The formal modeling of decision-making problems in different fields. 90006 90007 90004 The PhD specialization in Operations Management is typically characterized by a blend of theoretical and applied research.In addition to the Management Science Research Center of McGill, the area members are affiliated with two main inter-University research centers, GÉRAD and CIRRELT. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Organizational Behaviour 90021 90004 90103 90007 90004 90005 Shaping the design and management of complex and evolving organizations. 90006 90007 90004 The fundamental objective of the PhD specialization in Organizational Behaviour is to train world-class researchers in this field.The term «organizational behaviour» refers to a collection of theory and research that focuses on individual and group attitudes, cognitions and behaviours in organizations. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90020 Retail Management 90021 90020 Strategy & Organization 90021 90004 90121 90007 90004 90005 Strategy formation and strategic change in the context of globalization. 90006 90007 90004 The PhD specialization in Strategy & Organization is designed to train students in the theory and methods of strategy and organization.Desautels is renowned for its process approach to strategy — a focus on the dynamics through which strategies emerge and are realized in organizations, and the particular concepts and methodologies for studying the dynamics of strategic change. 90007 90004 90005 Download postcard 90006> 90007 90035 90035 90002 Scholarly publications 90003 90004 Desautels continues to be a research leader among Canadian schools and maintains a high level of research productivity in the most prestigious journals.Consult the Desautels Research Newsletter for a list of Student Research Publications or view the Faculty list of PhD Theses. 90007 90035 90002 Testimonials 90003 90004 90143 «McGill’s Desautels Faculty of Management offered me an incredible PhD opportunity: enough structure so that I learned the essentials of doctoral work, but enough freedom to build on this knowledge to publish articles so as to be ready for an academic job. My professors were helpful and supportive. They are now both colleagues and lifelong friends.»90007 90020 — Brian King, PhD 2011 90021 90147 Associate Professor, HEC Montréal 90148 90035 90004 90007 90004″ In addition to internal factors (eg persistence and passion), three contextual elements are critical for an innovative PhD dissertation and eventually landing a good academic position: (1) a resilient program structure that supports exploration in diverse knowledge domains; (2) top-notch faculty for supervision and collaboration; and (3) generous PhD funding package. In McGill’s PhD program, you can find them all tightly coupled! So no need to hesitate, just go for it! » 90007 90020 — Yasser Rahrovani, PhD 2016 90021 90147 Assistant Professor of Information Systems, Ivey School of Business, The University of Western Ontario 90148 90004 Read more Testimonials 90007.

Отправить ответ

avatar
  Подписаться  
Уведомление о